عروسک آشپز خمـیری

پودر نشاسته ذرت 1 لیوان . رویخچال نمدی چسب چوب 1 لیوان . رویخچال نمدی آبلیمو و گلیسیرین و وازلین هر کدام 1 قاشق غذاخوری

برای تهیـه خمـیر ابتدا گلیسیرین ، رویخچال نمدی وازلین ، آبلیمو و چسب چوب را داخل قابلمـه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، مخلوط کنید که تا مواد خوب ترکیب شوند سپس نشاسته ذرت را کم کم اضافه کنید و چند دقیقه با قاشق مخلوط کنید که تا خمـیر نرمـی بدست بیـاید ، خمـیر را بعد از آماده شدن بـه همان صورت داغ از قابلمـه خارج کنید و 1 دقیقه ورز دهید و به شکل توپ گرد کنید سپس داخل کیسه فریزر قرار دهید و در آن را ببندید که تا هوا نگیرد سپس بـه مدت 24 ساعت درون دمای اتاق قرار دهید که تا خمـیر استراحت کند.

تکه ای از خمـیر بردارید و به شکل استوانـه ای شکل دهید سپس از وسط که تا کنید که تا به شکل شلوار شود ، تکه ای از خمـیر نیز به منظور بدن آشپز بردارید و به شکل تخم مرغی کف دست تان شکل دهید.

بدن تخم مرغی را با استفاده از خلال چوبی بـه شلوار بچسبانید ( خلال چوبی را بـه چسب چوب آغشته کنید ، نصف خلال چوبی را داخل شلوار و نصف دیگر را داخل بدن آشپز کنید ) ؛ به منظور تهیـه لباس آشپز تکه ای خمـیر بردارید و به شکل مستطیلی پهن کنید و اطراف بدن آشپز را با آن پوشش دهید ، یقه ها را بـه سمت بیرون حالت دهید.

برای کفش آشپز تکه ای از خمـیر را با مقداری رنگ روغن مشکی مخلوط کنید ، کف دست تان خمـیر را بـه شکل گرد شکل دهید سپس بـه شکل بیضی فرم دهید سپس دور پایین کفش را با ابزار خط بیندازید و با استفاده از خلال چوبی آغشته بـه چسب چوب کفش ها را بـه شلوار آشپز متصل کنید ( نصف خلال چوبی را داخل شلوار و نصف دیگر ان را داخل کفش کنید ).

تکه ای از خمـیر بردارید و با رنگ مشکی رنگ کنید سپس بـه اندازه ته ظرفی کـه در نظر گرفته اید پهن کنید ، روی سطح خمـیر کمـی چسب چوب بزنید و ظرف را روی خمـیر قرار دهید و با کمـی فشار درون جای خود محکم کنید و با ابزار روی خمـیر خط بیندازید ؛ پشت بدن عروسک کمـی چسب چوب بزنید و به بدنـه شیشـه متصل کنید.

پس از چسباندن عروسک با استفاده از ابزار بر روی کفش اشپز هایی ایجاد کنید ، همچنین به منظور پاپیون کفش ها تکه ای خمـیر مشکی بردارید و نازک شکل دهید و پاپیون درست کنید سپس پاپیون را با کمـی چسب چوب روی کفش ها بچسبانید.

با استفاده از خمـیر مشکی تکه های کوچکی مانند دکمـه به منظور لباس آشپز درست کنید و با چسب چوب و ابزار روی بدن آشپز بچسبانید ، به منظور حاشیـه لباس اشپز نیز مقداری خمـیر مشکی را با دست باریک شکل دهید و با چسب چوب بچسبانید و حاشیـه های لباس را پوشش دهید.

دو تکه خمـیر به منظور آستین های لباس جدا کنید و به شکل استوانـه ای شکل دهید سپس با کمک چسب چوب و خلال دندان آستین ها را بـه بدن متصل کنید ( خلال چوبی را بـه چسب آغشته کنید و نصف خلال را داخل بدن و نصف دیگر آن را داخل آستین کنید ) ، با کمک کمـی چسب و ابزار دست های آشپز را بـه بدنـه شیشـه متصل کنید.

نوارهای باریکی از خمـیر مشکی بردارید و چسب بزنید سپس حاشیـه های آستین را با آن پوشش دهید ، به منظور سر آشپز خلال چوبی را بـه چسب چوب آغشته کنید و نصف ان را وارد بخش بالایی بدن آشپز کنید.

تکه ای خمـیر بردارید و با مقدار بسیـار کمـی رنگ قهوه ای یـا نارنجی مخلوط کنید که تا رنگی مانند پوست طبیعی بدست بیـاید ، با کمک ابزار روی صورت آشپز را شکل دهید و تکه ای خمـیر بـه عنوان بینی بچسبانید ، همچنین دو عدد چشم مصنوعی آماده را با کمک چسب چوب روی صورت آشپز بچسبانید سپس سر را روی تنـه اصلی قرار دهید.

 برای موهای آشپز مقداری خمـیر بردارید و با کمـی رنگ مشکی یـا رنگ ترکیبی زرد و قهوه ای مخلوط کنید که تا به رنگ دلخواه به منظور موها برسید ، مو را روی سر اشپز قرار دهید و با چسب بچسبانید سپس با کمک ابزار خط هایی همانند مو روی خمـیر ایجاد کنید.

مقداری خمـیر بردارید و به شکل مستطیل فرم دهید سپس چسب بزنید و بالای سر آشپز قرار دهید ، با کمک ابزار بـه کلاه شکل و طرح بدهید ، تکه ای خمـیر را با رنگ قرمز یـا صورتی رنگ کنید و به عنوان زبان درون بخش دهان آشپز بگذارید و با چسب بچسبانید و در ادامـه به منظور صورت اشپز ابرو ، کک و مک ، سبیل و … بکشید.

برای دست های آشپز تکه ای خمـیر بردارید و همانند صورت آشپز رنگ امـیزی کنید سپس با کمک قیچی برش هایی روی خمـیر بزنید که تا انگشت ها ایجاد شود ، درون ادامـه با کمک ابزار انگشتان و خط های دست را ایجاد کنید ، داخل آستین با ابزار حفره ای ایجاد کنید سپس نصف خلال چوبی آغشته بـه چسب را وارد آستین کنید و نصف دیگر را وارد دست اشپز کنید ، بعد از اتمام کار را حداقل 24 ساعت کناری قرار دهید که تا خشک شود.

: رویخچال نمدی




[عروسک خمـیری - آموزش ساخت عروسک آشپز خمـیری | ایران کوک رویخچال نمدی]

نویسنده و منبع: ♥ بانو | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 03:54:00 +0000